Важни промени в Закон за управление на етажната собственост

В изпълнение на реформата „Улесняване и повишаване ефективността на инвестиции“, вградена в Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България, бяха внесени промени в Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС).

Публикувани са актуализирани образци на задължителните документи съгласно последните промени в Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС), които са в сила от 29 септември тази година.

Гражданите могат да намерят тези документи в раздела „Етажна собственост“ под меню „Жилищна политика“ на сайта Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), като ви споделям директните линкове по-долу също. Публикуван е примерен Образец за правилник на вътрешния ред, а сред новите документи са и Декларацията за вписване на данни и за промяна на обстоятелства в книгата на етажната собственост, както и Ежемесечният отчет за приходите и разходите на етажната собственост. За улеснение на потребителите, актуализираният закон също е наличен в същия раздел.

Закон за управление на етажната собственост2023-12-04 09:25:37
Заповед за утвърждаване2023-12-04 09:30:21
Образец на Книга на етажната собственост2023-12-04 09:15:56
Образец на декларация за вписване в Книга на ЕС2023-12-04 09:15:56
Образец ежемесечен отчет приходи и разходи2023-12-04 09:15:56
Споразумение за създаване на сдружение на собствениците2023-12-04 09:15:56
Образец Правилник за вътрешния ред2023-12-04 09:15:57

Управлението на имоти включва различни аспекти от управлението, поддръжката и оптимизирането на стойността на имоти. Този процес се отнася до различни видове имоти като жилищни, комерсиални, индустриални или земеделски.

Управление на жилищни Сгради

Етажна Собственост

Управлението на етажната собственост включва поддръжката на общите части на сградата, събиране на такси и вземане на решения чрез съвместни събрания на собствениците.

Комерсиални имоти

Офиси и Търговски Помещения

Управлението на комерсиални имоти включва наемане на наематели, поддържане на сградата, преговори за наемни условия и обслужване на текущите наематели.

Инвестиционни имоти

Портфейл Управление

За инвеститори с портфейл от имоти, управлението включва анализ на рентабилност, стратегии за купуване и продаване на имоти, оптимизация на доходите и управление на риска.

Управление на наемни помещения

Наематели и Договори

Управлението на наемни помещения включва търсене на наематели, съставяне на наемни договори, събиране на наеми и решаване на конфликти.

Фасилити мениджмънт

Техническа Поддръжка

Обхваща поддръжка и ремонт на сградата, управление на системи за отопление, вентилация, кондициониране и други технически аспекти.

Управление на риска

Застраховане и Сигурност

Включва избор и управление на застраховки за имотите, както и осигуряване на сигурността на сградата.

Съответствие с регулациите

Спазване на Закони

Обхваща съответствие с местните и национални закони за имотите, включително зониране, строителство и сигурност.

Стратегическо планиране

Дългосрочни Планове

Включва разработка и изпълнение на стратегии за управление и развитие на имота в средно- и дългосрочен план.





Най-четени публикации за имоти:


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.