Държавна или браншова регулация

Провокирана съм от един пост на г-н Митко Павлов във Фейсбук и споделям някои мои разсъждения и мисли относно брокерските услуги в България.

Трябва ли държавата да се намесва в свободния пазар на услуги от агенции за имоти или частна фирма може да поеме тези функции?

Създаване на регистър

Национално сдружение трябва да привлича асоциирани членове (агенции за недвижими имоти и брокери) с ясни правила, подкрепа и регламент.

Привличането на членове трябва да е на доброволни начала. Трябва да има определени условия за квалификация, професионално ниво и опит за да може агенция или брокер да бъде включен в регистъра. Самото сдружение така трябва да организира работата си, че да създава доверие в клиентите и да следи за работата на агенциите и брокерите, така че при неспазване на правилата агенциите или брокерите да бъдат изключвани.

СДРУЖЕНИЕТО ТРЯБВА ДА:

Гарантира помощ за клиентите (продавачи, купувачи, наемодатели, наематели) ползващи брокерски услуги

  • консултантска помощ при нужда за клиентите ползващи услуги от агенция за недвижими имоти и/или брокерска услуга;
  • юридическа и правна помощ при нужда за клиентите ползващи услуги от агенция за недвижими имоти или брокер практикуващ самостоятелно;
  • гарантиране на застрахователна помощ – професионална отговорност за клиентите ползващи услуги от агенция за недвижими имоти;

Всеки клиент ползващ брокерска услуга за своята покупка или продажба, отдаване или наемане на имот, трябва да има гаранция, че МОЖЕ ДА СЕ ОБЪРНЕ ЗА ПОМОЩ КЪМ СДРУЖЕНИЕТО ЗА ИМОТИ АКО МУ СЕ НАЛОЖИ! Клиентите трябва да бъдат защитени от некоректните и нерегламентирани практики на пазара на имоти!

Поетата отговорност гарантира доверие у хората!

От друга страна ограничението на поемането на всички функции само и едиствено от една организация, не е ли предпоставка и желание за тотален контрол?

Гарантира помощ за агенциите и брокерите

  • консултантска помощ и ангажираност към агенциите за недвижими имоти и брокери практикуващи самостоятелно;
  • юридическа и правна помощ към агенциите за недвижими имоти и брокери практикуващи самостоятелно;
  • застрахователна помощ – професионална отговорност към агенциите за недвижими имоти и брокери практикуващи самостоятелно;

Тези важни гаранции се предлагат и в двата проектозакона (на НСНИ, и на НСБИ).

Разликата във фокуса на двете сдружения е кой ще има правомощия да упражнява контрол – държавата или частна фирма!

Правилна медийна рекламна и маркетингова стратегия на сдружението

Комуникацията, маркетинга и рекламата трябва да са насочени към клиента!

Как ще се решат проблемите на клиентите? Кои са проблемите? Защо ги има? Как точно сдружението се ангажира да гарантира решаването им? Как се говори в медииното пространство с потребителите на брокерски услуги? С агенциите? С брокерите? Говори ли се!? Как се създава доверие? Кой трябва да има доверие в едно сдружение? Кои в действителност са клиентите на едно сдружение за имоти? На кого трябва да служи то?

Ако допреди 15-20 години Интернет навлизаше в България и хората нямаха достъп до информация, сега света е дигитален. Клиентите са грамотни и информирани!

Всичко, което пише г-н Митко Павлов и хората коментиращи под поста му е истина!

И проблема не е в размера на комисионната!

Защото това е бизнес. Никой не трябва да гледа в паничката на другия! Ако един човек е способен да договори коректно и достойно възнаграждението си – евала!

Проблема е в некоректността, лъжите и шикалкавенето! В липсата на честност, правила и регламент! В лисата на коректност!

Как искате да създадете лоялен бизнес, когато тези от които трябва да се взима пример не са за пример?

Имате ли въпроси? Задайте ги в коментар!




Най-четени публикации за имоти:


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.